အင္မတန္တန္ခိုးႀကီးၿပီး ဖူးေျမာ္ရတကယ္ခက္တဲ့ ဝဋ္ေႂကြးေတာ္ျပည့္ဘုရား

မဂၤ လာအေပါင္းႏွင့္ျပည့္ဆုံပါေစ

ဒီဘုရားသမိုင္းအေၾကာင္းေလးအခ်ိန္တမိနစ္ေလာက္ေပးဖတ္က်ိေပးပါ ပရိသတ္ႀကီး သိပီးရင္လည္းေက်ာ္သြားနိင္ပါတယ္ မသိေသးတဲ့သူေတြတြက္ဖတ္ေပးပါ။ ဒီဘုရားကို ေက်ာက္ပိ ဘုရားလို႔ေခၚပါတယ္ဘီးလင္းၿမိဳ႕မွာတည္ရွိတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားကိုဖူးေျမာ္မယ္ဆို ေတာင္အထြတ္ထိပ္ထိတက္ရပါတယ္အရင္ကသူပုန္နယ္ေျမမို႔ဘုရားကိုဖူးရန္မလြယ္လွပါဘူးဘုရားရဲ႕သမိုင္းကိုနည္းနည္းေလးရွင္းျပပါရေစ ဘုရားေပၚမွာပိေနတဲ့ေက်ာက္တုံးႀကီးက ႐ိုး႐ိုးေက်ာက္တုံးမဟုတ္ပါဘူး ဖားပုံစံ ရွိတဲ့ဖားေက်ာက္တုံးႀကီးပိေနတာပါ။


တာဝန္ရွိလူႀကီးေတြကို ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါ ဝဋ္ေႂကြးေတာ္ျပည့္ဘုရားလို႔လည္းေျပာၾကပါတယ္။ဘုရားဟာရဟန္းဏာဘဝက ဖားတေကာင္အေပၚ အမွတ္မထင္အနာတရျဖစ္ေစမႈေၾကာင့္ ဝဋ္ေႂကြးျပန္ခံရတာလို႔ရွင္းျပေပးပါတယ္။



ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားေတာင္မွ မေနရ တို႔ကဘာမို႔လဲ ဆိုတဲ့စကားေပၚခဲ့သလိုမ်ိဳးေပါ့ ဒီဘုရားဟာ တမင္တည္တာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ေက်ာက္တုံးေအာက္က သူ႔အလိုလို ျဖစ္တည္လာတာကို ေ႐ႊခ်ထားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။


အင္မတန္တန္ခိုးႀကီးပါတယ္ က်မကိုယ္တိုင္ သထုံကတာဝန္ရွိလူႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ လိုက္ပို႔လို႔ ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲ့တာပါေက်ာက္တုံးဟာတျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဘုရားေျခေတာ္လြတ္တဲ့ထိျဖစ္လာပါပီ ဆိုလိုခ်င္တာက ဝဋ္ေႂကြးေၾကပီလို႔ပါ


အင္မတန္ေလးလံဖားပုံစံေက်ာက္တုံးပိတဲ့ ေဝဒနာကိုခံစားပီး ရဟန္းတပါးဟာ ပ်ံလြန္ပီး ႏွစ္အေတာ္ၾကာေတာ့ ဘုရားေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္လို႔ တာဝန္ရွိလူႀကီးေတြကေျပာပါတယ္။


တကယ္ဖူးေျမာ္ရခက္ပါတယ္ ယခုအခါလူေတြသိလာၾကပီမို႔ ဘုရား ပတ္လည္ကို ေဘာင္ခတ္လိုက္ပါပီ အနီးကပ္ဖူးေျမာ္ရန္မလြယ္လွေတာ့ပါဘူး သူငယ္ခ်င္းတို႔ဖူးခြင့္ရေအာင္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္


စာရွည္သြားရင္ခြင့္လႊတ္ပါ နားမလည္မာဆိုးလို႔ေသခ်ာေျပာေပးတာပါ Share ပီးယုံယုံၾကည္ၾကည္ဆုေတာင္းလိုက္ပါက်မဒီဘုရားကိုဖူးခြင့္ရပီး ေနာက္ပိုင္းကံေတြအရမ္းတက္ခဲ့တယ္တကယ္ထူးျခားပါတယ္


သထုံနယ္အစြန္ဖ်ားမို႔လူေတြအရင္ကသိပ္မသိခဲ့တာပါ။ယခုက်ိဳက္ထီး႐ိုးဘုရားလိုနမာည္ႀကီးတန္ခိုးႀကီးဘုရားတစ္ဆူျဖစ္လာပါပီရွင့္က်မကိုယ္တိုင္အနီးကပ္ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲ့တာပါသင္လိုရာဆုေတာင္းပါေတာ့ဖူးေျမာ္ပါေလာ့


ဘုရားေတာင္မွ တမင္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ မဟုတ္ပါပဲ ဖားေလးအေပၚ ရဟန္းဘဝက အနာတရျဖစ္ေစခဲ့မိလို႔ ယခုဘုရားဘဝမာ ေတာင္ဝဋ္ခံရရင္ က်မတို႔လို႔ပုထုစဥ္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ေျပာေကာင္းမလဲရွင္ အားလုံး စိတ္ထားသေဘာထား ျပည့္ဝျဖဴစင္စြာေလးထားနိင္ၾကပါေစရွင့္


မြန္ျပည္နယ္၊ ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဆေကသမဟာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ ႏွင့္ ေက်ာက္ပိ ရဟႏၲာ


မြန္ျပည္နယ္၊ ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဆေကသမဟာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ ေပေပါင္း ၈၆ဝ ျမင့္ေသာ နာဂပဗၺတေတာင္ထြတ္မ်ားတြင္ ေက်ာက္တုံးႀကီးသုံးလုံးဆင့္၍ တည္ထားေသာ ေ႐ႊေစတီေလးသည္ ဆ ေကသမဟာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ ရွင္ေစတီေတာ္ျဖစ္ၿပီး အေပၚဆုံး ေက်ာက္တုံးအတြင္း ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္တစ္ဆူ ဌာပနာထားပါ သည္။


ျမတ္စြာဘုရား သုဝဏၰ ဘူမိ သထုံျပည္သို႔ ေဒသစာရီ ႂကြေရာက္စဥ္ မဲလံရေသ့ႀကီးကို ေပးသနားေသာ ဆံေတာ္အား ဌာပနာ ထားသျဖင့္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ဟု ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


တစ္လုံးေပၚ တစ္လုံးဆင့္ေနေသာ ေက်ာက္တုံးႀကီး သုံးလုံးေပၚ တြင္ တည္ထားသည့္ ေ႐ႊေစတီေလးသည္ ဉာဏ္ေတာ္ ၁၃ ေတာင္ျမင့္ၿပီး ေအာက္ေျခေက်ာက္တုံးမွ စိန္ဖူး ေတာ္အထိ သံေတာင္ ၂၈ ေတာင္သာ ျမင့္ေသာ္လည္း ေတာင္ေျခရင္းမွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ တိမ္ယံၾကားတြင္ တည္ထားသကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ၾကည္ ညိဳရပါ သည္။



ေက်ာက္တုံးႀကီးသုံးလုံး ဆင့္၍ တည္ထားသည့္

မဲလံဆံေတာ္ ရွင္၏ ပုံရိပ္သည္ အလြန္ထူးျခားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းရွိ အျခားေသာ ဘုရားေစတီမ်ားႏွင့္ လုံးဝမတူညီေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနပါသည္။


မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီ တည္ထားသည့္ ေက်ာက္တုံးႀကီး သုံးလုံး အနက္ ေအာက္ေျခေက်ာက္တုံးႀကီးသည္ အျမင့္ ၃ ေပခြဲ၊ ဗ်က္ ၁၂ ေပႏွင့္ အရွည္ ၃၂ ေပခန႔္ ရွိပါသည္။


ထို ေက်ာက္တုံးေပၚရွိ သခြားသီးပုံစံ ေက်ာက္တုံးႀကီးသည္ အျမင့္ ၈ ေပခြဲ၊ လုံးပတ္ ၉၅ ေပရွိၿပီး အလြန္မတ္ ေစာက္သည့္ ေတာင္ေစာင္းတြင္ ေမး တင္လ်က္ အံ့ၾသဖြယ္ တည္ရွိေနပါ သည္။


ဒုတိယေက်ာက္တုံးေပၚရွိ အထက္ပစၥယံဟု ေခၚဆိုရမည့္ ေက်ာက္တုံးမွာ အျမင့္ ၁ဝ ေပ၊ လုံး ပတ္ ၄၄ ေပရွိၿပီး ဒုတိယေက်ာက္ တုံး၏ အစြန္ပိုင္းတြင္ တည္ရွိေနပါသည္။


ထိုေက်ာက္တုံးႀကီးသုံးလုံးသည္ သဘာဝအတိုင္း ျဖစ္ေပၚေန ေသာ ေက်ာက္သား ပကတိ ေက်ာက္သားအစစ္ေက်ာက္တုံးမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္၏ဆံေတာ္ဓာတ္ျမတ္ကို ဌာပနာ ထားျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္း ရာေထာင္ခ်ီ ၍ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ဗုဒၶ၏ ဆံေတာ္မ်ား သာသနာ ၅ဝဝဝ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲ အပူေဇာ္ခံႏိုင္ရန္ အတြက္ ထိုေက်ာက္တုံးမ်ားက တာ ဝန္ယူ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းေပး ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု လည္း ေျပာ ႏိုင္ပါသည္။


ဆံေတာ္ေတာင္ ေျမာက္ ဘက္ပိုင္းသည္ နဂါးဦးေခါင္းႏွင့္ သဏၭာန္တူၿပီး ေတာင္တန္း ေတာင္ စြယ္ ေကြ႕ေကာက္ေနပုံမွာ နဂါးကိုယ္ လုံးႏွင့္ တူေနပါသည္။ ေတာင္ဘက္ မဲလံေခ်ာင္းအတြင္း ဆင္းေကြးသြားေသာ ေတာင္ေၾကာမွာ နဂါးအၿမီးႏွင့္ တူပါသည္။


ထို႔ေၾကာင့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္ တည္ထားသည့္ ဆံေတာ္ ေတာင္ကို အေဝးမွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ လွ်င္ နဂါးႀကီးတစ္ေကာင္ လဲ ေလ်ာင္းေနသကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ရသျဖင့္ နာဂပဗၺေတာင္ဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါသည္။


ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ဓာတ္ျမတ္ကို ဌာပနာထားသည့္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္သည္ မြန္ျပည္နယ္၊ ဘီးလင္းၿမိဳ႕ ေျမာက္ ဘက္ ၁၄ မိုင္ ၅ ဖာလုံအကြာ၊ ဘီးလင္း-ဖာပြန္ကားလမ္းအနီး၊ ဘီးလင္းေခ်ာင္း အေနာက္ဘက္ကမ္း၌ ေမးတင္လ်က္ ရွိသျဖင့္


ၿမိဳ႕ျပႏွင့္လည္း မနီး၊ ခရီးက လည္း ကြာေဝး၊ ေတာေတာင္လွ်ိဳ ေျမာင္ ထူေျပာေသာ ကႏၲာရခရီး လည္း ျဖစ္သျဖင့္ လူသူအေရာက္ အေပါက္ နည္းခဲ့ေသာ္လည္း သကၠ ရာဇ္ ၁၂၈၇ ခုႏွစ္တြင္ ဘီးလင္း- ဖာပြန္ကားလမ္း ေဖာက္ၿပီးေသာအခါ ေရွးကထက္ လူသိမ်ားလာၿပီး ဘုရား ဖူးမ်ား စည္ကားလာခဲ့ေၾကာင္း သိရ ပါသည္။


မဟာသကၠရာဇ္ ၁၁၁ ခုႏွစ္ တြင္

ျမတ္စြာဘုရား သုဝဏၰဘူမိ သထုံျပည္သို႔ ႂကြေတာ္မူစဥ္ ေလာကီ ဈာန္ အဘိဉာဥ္ရေသာ တိႆ၊ သီဟ၊ ႏုဒၶဉာဏ၊ ဒိဗၺစကၡဳဘယ၊ တိလႏွင့္ မဲလံ ရေသ့ျမတ္ေျခာက္ပါးတို႔အား ဆံေတာ္တစ္ဆူစီ ပထမဆုံး ေပးသနားေတာ္ မူခဲ့ၿပီး


ထိုဆံေတာ္မ်ား ဌာပနာထားသည့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္မ်ားသည္ ဆေကသမဟာ ဓာတုဝင္မ်ားအျဖစ္ သာသနာသမိုင္း တြင္ ထင္ရွားခဲ့ပါသည္။


ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္ တိုင္ ရေသ့မ်ားကို ဆံေတာ္မ်ား ေပး သနားစဥ္ ရေသ့ေျခာက္ပါးစီ အုပ္စု ႏွစ္ခုရွိၿပီး ပထမအုပ္စုကို တိႆႏွင့္ သီဟရေသ့ညီေနာင္က ဦးေဆာင္ပါ သည္။


ဒုတိယအုပ္စုကို ကပၸရေသ့ က ဦးေဆာင္ၿပီး နတ္ဘီလူးညီေနာင္ လည္း ထူးျခားစြာ ပါဝင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။


ဆံေတာ္တစ္ဆူစီ ေပးသနားျခင္းခံရေသာ ရေသ့မ်ားကိုဘြဲ႕မ်ားျဖင့္ ေရးသားထားရာတြင္ မဲလံ ရေသ့ႀကီး ကို ပထမအုပ္စုတြင္ ေရးထားျခင္းရွိသကဲ့သို႔ ဒုတိယအုပ္စုတြင္ ေရးထားျခင္းလည္းရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။


မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ၏ ေဂါပကအဖြဲ႕မွ ထုတ္ေဝေသာ ဘုရား သမိုင္းစာအုပ္တြင္မူ မဲလံရေသ့ႀကီးကို ပထမအုပ္စုတြင္ ထည့္သြင္းထားပါ သည္။


ထိုသို႔ ရေသ့အုပ္စုႏွစ္ခုစလုံးတြင္ ပါဝင္ေနေသာေၾကာင့္ မဲလံရေသ့ႀကီး ဆံေတာ္တစ္ဆူ ရရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္ သက္၍ အျငင္းပြားစရာ မလိုဘဲ သမိုင္းအေထာက္အထား ပိုမိုခိုင္မာ လာသည္ဟုပင္ ဆိုႏိုင္ပါသည္။


ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ မ်ား ဌာပနာထားသည့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္မ်ားကို တည္ဦးစက ဘုန္းသမာၻႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား တည္ထားျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း


ၿမိဳ႕ျပႏွင့္လည္းမနီး၊ လူသူႏွင့္ လည္း ေဝး ကြာေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ေဒသစာရီ က်င့္ခဲ့ရ ေသာ္လည္း သာသနာေတာ္တစ္ဝက္ ဤမွာဘက္တြင္မူ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ သည္ တန္ေဆာင္ဆီမီးကဲ့သို႔ ညီးညီးထိန္ထိန္ ထြန္းလင္းေတာက္ပလာခဲ့ ပါသည္။


ဘုရားရွင္၏ သာသနာ ေနလို လလို ထြန္းလင္းေတာက္ ပလာ ျခင္းသည္ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ လုံ႔လဝီရိယ ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ အားလုံးလက္ခံထားၾကပါသည္။


ဆေကသမဟာဓာတုဝင္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္မ်ား ျပန္လည္ေပၚထြန္း လာျခင္းသည္ သာသနာေတာ္ တစ္ ေခတ္ဆန္းလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေစတနာသဒၶါ ထက္သန္သူမ်ား ဆံ ေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္မ်ားကို ဖူးႏိုင္ရန္ ဖန္တီးေပးျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။


လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္း ေပါင္းစုံ လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးစဥ္က ဘီး လင္းၿမိဳ႕ အျပင္ဘက္သည္ အနက္ ေရာင္နယ္ေျမ ျဖစ္သျဖင့္ မည္သူမွ် ၿမိဳ႕ျပင္မထြက္ဝံ့ေသာ္လည္း


ယခုအခါ မဲလံဆံေတာ္ရွင္အပါအဝင္ ေရွး ေဟာင္းဘုရားေစတီအားလုံးသို႔ လြတ္ လပ္ေပါ့ပါးစြာ ဘုရားဖူး သြားႏိုင္ျခင္းမွာ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္၏ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၃၆၅ ခုႏွစ္တြင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္သို႔ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္ သာသနာျပဳရန္ ေရာက္ရွိလာျခင္းသည္ မဲလံ ဆံေတာ္ရွင္၏ သမိုင္းကို အသစ္တစ္ ဖန္ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


အခက္အခဲေပါင္းစုံ၊ ျပႆနာေပါင္းစုံ၊ အႏၲရာယ္ေပါင္းစုံကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း ကာ မဲလံဆံေတာ္ ရွင္ သာသနာ ပြင့္လင္းရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္သည္ ၁၃၆၅ ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလတြင္ အသံမစဲ ပ႒ာန္း ပြဲျဖင့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ဉာဏ္ေတာ္ ၁၂ ေတာင္ ရွိသည့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီ ေတာ္ေဟာင္းကို ငုံ၍ ဉာဏ္ေတာ္ ၁၃ ေတာင္ရွိေသာ ေစတီေတာ္သစ္ တည္ခဲ့ပါသည္။


ထီးေတာ္ေဟာင္း ေနရာတြင္ ထီးေတာ္သစ္ကို တင္လႉ ပူေဇာ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၁၃၆၅ ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္ ၇ ရက္တြင္ ေ႐ႊထီးေတာ္သစ္ တင္လႉပူေဇာ္ၿပီးေသာအခါ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္သည္ မူလေစတီမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ရာႏႈန္းျပည့္ ေစတီေတာ္သစ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။


ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ တစ္ဆူလုံး ပကတိအသစ္ ျဖစ္သြား ၿပီး ေ႐ႊေရာင္ဝင္းလက္ ေတာက္ပေန ေသာ္လည္း ေအာက္ေျခတြင္ ခံထားေသာ ေက်ာက္တုံးႀကီးသုံးလုံးမွာ မူလအတိုင္း ေက်ာက္သားအေရာင္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ မလိုက္ဖက္ေသာေၾကာင့္


ေက်ာက္ တုံးႀကီးသုံးတုံးကို ေ႐ႊဆိုင္း ၈ဝဝ ေက်ာ္ျဖင့္ ေ႐ႊသကၤန္း ကပ္လႉ ပူေဇာ္ခဲ့ရာ ၂၈ ေတာင္ျမင့္ေသာ ဆံ ေတာ္ေတာင္တစ္ခု လုံး ေ႐ႊေတာင္ႀကီး အလား ဝင္းလက္ေတာက္ႂကြား လာခဲ့ ပါသည္။


မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ေတာင္ေပၚတြင္ ထူးျခားခ်က္မ်ားစြာရွိသည့္အနက္

ဘုရားဖူးမ်ား စိတ္အဝင္စားဆုံးမွာ ေက်ာက္ပိရဟႏၲာ ႐ုပ္တုေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။


ယခင္က ေက်ာက္ပိ ရဟႏၲာဟု မၾကားဖူးေသာ္လည္း တို ေတာင္းေသာအခ်ိန္အတြင္း ထင္ရွား လာျခင္းမွာ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား၏ ႏႈိးေဆာ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။


ေက်ာက္ပိရဟႏၲာသည္ နိပါတ္ေတာ္လာ အရွင္ကုမာရကႆပ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေနပုံျဖစ္ၿပီး ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္၏ ေတာင္ဘက္ ကိုက္ ၁၄ဝ ခန႔္အကြာ ေက်ာက္တုံးၾကားတြင္ ထူးဆန္း စြာ တည္ရွိသျဖင့္ ေက်ာက္ပိရဟႏၲာဟု ေက်ာ္ၾကားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္အား ဦးေခါင္းျပဳလ်က္ ေတာင္ဘက္ သို႔ ေျခဆင္းထားသည့္ ရဟႏၲာ႐ုပ္ ပြားေတာ္သည္ ေက်ာက္သား အစစ္ ျဖစ္ၿပီး ဉာဏ္ေတာ္ ၁၂ ေတာင္ခန႔္ ရွိပါသည္။


အေလာင္းေတာ္ ကိန္းဝပ္ ရာ ေက်ာက္သားလိုဏ္သည္ အျမင့္ တစ္ေတာင္ခန႔္ ရွိၿပီး အက်ယ္မွာ ႏွစ္ေတာင္ခန႔္သာရွိသျဖင့္ ေက်ာက္ေတာင္ၾကားတြင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း ပရိနိဗၺာန္ စံသြားေၾကာင္း ေပၚ လြင္ေနပါသည္။


အေပၚမွ အုပ္မိုး ေနေသာ ေက်ာက္တုံးႀကီးမွာ အလြန္ ႀကီးမားသျဖင့္ အေလာင္းေတာ္၏ ေအာက္ပိုင္းကို မျမင္ႏိုင္ ပါ။


ေက်ာက္ ပိရဟႏၲာပုံေတာ္ကို ကင္း႐ြာ၊ ေက်ာက္ လုံးႀကီးေလသာ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဦးတ႐ုတ္ျဖဴက ၁၂၈၈ ခုႏွစ္တြင္ ပုံေတာ္ဖြင့္ပူေဇာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ သက္တမ္းအားျဖင့္ ၈၈ ႏွစ္ၾကာျမင့္ ေနေၾကာင္း သိရပါသည္။


ေရွးဝဋ္ ေႂကြးေၾကာင့္ ေက်ာက္ တုံးေအာက္တြင္ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ရေသာ ကုမာရ ကႆပပုံေတာ္ကို ယခုအခါ ေ႐ႊသကၤန္း ကပ္လႉၿပီး ေဆးေရာင္စုံ ျခယ္ထားသျဖင့္ ပီျပင္ စြာ ဖူးျမင္ႏိုင္ပါသည္။


ဝဋ္ေႂကြးရွိလွ်င္ ေျပးမလြတ္ေၾကာင္း ရဟႏၲာပင္ ဝဋ္ေႂကြးဆပ္ရေၾကာင္း ေႏွာင္းလူမ်ားကို သတိေပး ေနသည္ ဟု ထင္မွတ္မိပါသည္။


ဆေကသာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ႏွင့္ ေက်ာက္ပိရဟႏၲာပုံေတာ္ကိုဖူးၿပီးလွ်င္ ေက်ာက္တံခါးေစတီ၊ ဆုေတာင္းျပည့္ ေစ တီ၊


ေနာင္ေတာ္ႀကီးေစတီ၊ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးေစတီ၊ ယင္းအုံ ေစတီ၊ ျပင္သာေစတီ၊ နယ္ျခားေစတီ၊ ျပည္လုံးခ်မ္း သာေစတီ၊ ေတာင္ စြန္း ေစတီ၊ မဲနသံေစတီ၊ ေက်ာက္သေဘၤာ ေစတီ၊


က်ိဳက္ထီး႐ိုးေလးေစတီမ်ားကို လည္း တစ္ေတာင္ဆင္း တစ္ေတာင္ တက္ ဆက္လက္ဖူးေျမာ္ႏိုင္ပါသည္။ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္နယ္ေျမ သည္ သက္သတ္လြတ္နယ္ေျမ ျဖစ္ၿပီး တေပါင္းလတြင္ ဘုရား ပြဲေတာ္ က်င္းပေၾကာင္း သိရပါသည္။

Post a Comment

Previous Post Next Post